2011. május 11., szerda

hogy mért is nem csináltam még ezer képet a Panthéonról

Mert tök felesleges. Amúgy van egy nem annyira nagyon pocsék digitális fényképezőm, amit még anno valahol nyertem, annak van egy csomó funkciója, amiket nem tudok használni, pedig egyébként volna értelme, hiszen valamelyik nap a Pompidouban mindenféle anyagot fotóztam be, tré minőségben, elkeseredésemben pedig elkezdtem nyomogatni ezt-azt, és tényleg sokkal jobb lett. Szóval mondjuk a kitűnő technika óráink helyett, ahol olyanokat kétes dolgokat magoltunk 6/2ben, hogy "az anyag a tudatunktól független valóság", illetve az Öveges professzortól(?) származó bölcs idézetet másolgattuk a füzetünkbe ("Csak az az ismeret érdemes a tudás névre, amelynek alkalmazásához is értünk", kb.), igazán taníthattak volna valami hasznosat is, pl. hogy hogy fotózzunk le neonfényben grafittal írt szöveget úgy, hogy szükség esetén el is tudjuk olvasni. Ha valaki tudja, elárulhatná amúgy, legalább azt, hogy melyik gombot tekergessem.
Elég nyomasztó különben belegondolni abba, hogy a gimnáziumi éveimet akár hasznosan is eltölthettem volna. Tegnap az unokák iskolaválasztásáról beszélgettünk, és akkor merengtem el azon, hogy vajon mikor jutok el arra a pontra, hogy az eltelt idő által nosztalgiává puhított realitásérzékem az időskori elbutulás legelső jeleként engedi megfogalmazódni a rémes gondolatot, miszerint bárcsak gimnazista lehetnék megint. Nem mintha ne szerettem volna gimit, a tanárokat meg a távolugrógödröt, de a középiskola olyan, mint a lila haj meg a nyelvpiercing, izgalmas meg minden, de egyszer elég volt kipróbálni.
(Amúgy azért vannak ezek a béna körmondatok, mert franciául maximum 3 tagmondatból álló szerkezeteket tudok csak használni, és azokat is csupán áldottabb pillanatokban, úgyhogy muszáj kompenzálnom, bocsi.)

Különben minden okés itt, tegnap ezer fok volt, este kiköltöztünk a kétlépésnyi erkélyemre, Kuki, a pók, meg én, nevettük mindenfélén, aztán eszembe jutott, hogy a szemben lévő ház alatt, a Pierre Nicole és a rue du Val de Grace sarkán van a város egyik legrégebbi (nem látogatható) román kápolnája, és lehet, hogy egy másik május 10-én, úgy 760 éve, Szent Dénes imádkozott ott, a legelső kriptában. Szóval az van ezzel a várossal, hogy van abban igazság, hogy a Cité, a Mars mező, vagy a Latin-negyed egy nagyra nőtt, az idő dimenzióján kívül eső Patyomkin-falu, de valahogy működik. Minden cinizmusom porba sújtva, és ilyeneket irkálok ide.

7 megjegyzés:

  1. Ha nincsen fény, érdemes az ISO-t állítgatni (minél kevesebb a fény, annál magasabb értékre), egyébként ha kompakt a gép (nem lóg ki az elején egy cső), akkor szerintem makróval már veszi, ha tükörreflexszes, akkor a fehéregyensúlyt állítsd a fényforrásnak megfelelően, praktikuson gondolom meleg-fehér fluorra (=neon). De ha megírod a típust, lehet többet tudok mondani...
    Cserébe áruld el, hogy tényleg Marxot tanultatok technika órán, vagy ez most poén volt, és a hülye filozófus nem érti? :)

    VálaszTörlés
  2. Panasonic DMC-FZ7, próbáltam ilyen netes tesztszövegekből rájönni, de nem fogalmaznak elég fogyatékosan :( nagyon köszi amúgy :) a makró viszont tök béna (már ha a makró a kisvirág funkció a csavargatható nagy gombon).
    technika óránk bevezetője meg inkább valamiféle "atyáink bölcsességévé" szelídült marxista-konzervatív katyvasz volt, ilyen őseink és a kétkezi munka tisztelete, az árufetisizmus csúnya dolog, erkölcsöt a piacra elemekkel, persze nem biztos, hogy pont ezek a kifejezések hangzottak el, csak utólag így értelmezem őket. Viszont az anyag, mint a tudatunktól független valóság axióma konkrétan olvasható volt a könyvünk bevezetőjében, ha jól emlékszem a Technika 2000 könyvsorozat nyolcadikosoknak szóló darabjának egy régebbi kiadásában, emlékszem, alá is húztam kétszer ;)
    (Amúgy egy elég érdekes, de nagyon szerethető tanárunk volt. A hangsúly néha ingadozott.)

    VálaszTörlés
  3. izé, ez még részletesebb...
    http://www.imaging-resource.com/PRODS/FZ7/FZ7A3.HTM

    VálaszTörlés
  4. jó, hát ezt megtaláltam én is, nem a google-höz nem értek, hanem a gépemhez .p viszont ez a fehéregyensúly tipp bevált, köszi ;)

    VálaszTörlés
  5. nem tudom mért, de benyelődtek a kommentek, szal a fehéregyensúly dolog bejött, köszi ;)

    VálaszTörlés
  6. óh az elvesztegetett fiatalság meg a "hű bár akkor lett volna ennyi dolgom mikor még televoltam szabadidővel" bűvköre biz' idegesítő egy bagázs - a "mi lett volna ha" gonosz uncsitesókái... :)

    VálaszTörlés
  7. látom, téged is gyakran kísértenek ;)

    VálaszTörlés