2015. február 26., csütörtök

Filmek

Mivel sajnos nincsen memóriám - úgy értem tényleg van valami problémája a neuronjaimnak, teljes könyveket, filmeket, kamaszkodom legcsodásabb és legundorítóbb epizódjait felejtem el nyom nélkül -, ezért összeírtam, hogy milyen filmeket láttunk az elmúlt öt hónapban, hogy ne érezzem, hogy hiába értelmetlenül töltöttem el ~120 órát az életemből. Ezúton pedig szívesen várok javaslatokat az összes ismert elérhetőségemen, hogy miket kellene néznem most, hogy hazahúzott a fiúm, és az estéimet egy félig leszakadt farkú plüssegérrel és egy pár lyukas férfizoknival osztom meg. (Lusta vagyok imdb-t linkelni, sajnálom, meg kétnyelvű címeket feltüntetni, de ahol sanszos, hogy a cím összetéveszthető egy zs-kategóriás horrorral, ott azért feltüntettem az eredetit is.)

Frank
Egy kissé szerencsétlen srác egy fura figurákból álló zenekarba. A régi tagokat is épp elég komplikált kapcsolat fűzi egymáshoz, de az új fiú mindent megborít. Kicsit lassú és nagyon vicces a film, jó zenével. 5/4,5



Fekete könyv
II. vh, gazdag holland zsidó lány családját megölik a nácik, ő belekeveredik az ellenállásba, de végül mégis úgy néz ki, hogy egy német tiszt az egyetlen, aki hajlandó valóban törődni vele. A film amúgy  drámából hajlamos groteszkbe átcsapni a következő okok miatt:
- teljes a kronológiai káosz: mikor is kezdődnek az események? Hitler már halott, de még a szülinapját ünneplik? stb.
- a történetvezetés kapkodós: a kissé bamba csajt megmenti egy szexi csávó a náciktól, kinyírják a gazdag szüleit, megint megmentik, főz a népkonyhán, szőkére festi a fanszőrzetét, közösül, belép az ellenállásba, tiszteletet vív ki, közösül, megvetést vív ki, mindezt 25 (!) perc, még a Marvel is irigykedik a tempóra
- az akciójelenetek és a karakterek teljesen hiteltelenek: egy ember lenyomja a náci főhadiszállás ~70 emberét, egy ellenállónak se jut eszébe, hogy esetleg a szupergonosz náci tiszt hazudik, nem a zsidó csaj, bah 5/2

Sráckor
Az sajnos még nem forgatókönyv, hogy "majd olyan lassan forgatok, hogy a gyerekszereplőim tényleg megnőjenek". A színészek amúgy jók meg vannak érdekes epizódok is, de ez nem segít azon, hogy még a zenéjét is utálom. 5/3

Lavina (Snow Therapy, illetve ott, ahonnan nem lenne szabad, a Force majeure címen fut)
Hogyan oldjuk meg  házastársi válságunkat, amit az okozott, hogy férjecskénk az iPhone-ját mentette, nem a gyerekeinket, amikor ránk zúdult egy lavina? Nagyon zsír, nézzétek meg. 5/5.

Coherence
Nagyon jó és teljesen low-budget sci-fi. Ha végtelen számú párhuzamos univerzum létezik, akkor hogyan őrizhetjük önazonosságunkat egy körömvágó olló és egy Fizika for dummies kötet segítségével? (Rencsi jól ráparázott, haha, mindig minden másra meg én szoktam.)

Egy becsületbeli ügy
Még sose láttam, tudom, hogy ez döbbenetes, de jól is volt az úgy. Komolyan érdemes kb. egy óra játékidőt pazarolni egy a karakterre, akinek annyi a szerepe, hogy a szexi melleivel etikus hőssé pálfordítja a főhőst? A nulla erkölcsi érzékkel rendelkező, ám engedelmes katona valóban rádöbben az utolsó két percben, hogy bűnös isten törvényszéke előtt, mert nem tagadta meg a parancsot? Minek volt az a 3 óra vekengés akkor belső vs. külső törvények témában? 5/1

40 nap, 40 éjszaka
Ezt a filmet már önmagában a "Oh, értem, kettesben akarsz maradni Reisz Manfréddal." fordítói bravúr miatt érdemes megnézni. Meg persze a jelenetért, amikor orgazmusa van a szép csajnak egy.... ó igen, egy orchideától. 5/4


Ártatlanság kora
Ebből nem emlékszem semmire, csak, hogy szerepel benne a Place Furstenberg, ami nagyon szép kis tér, ld. lejjebb. De ilyen Jane Austin/Charlotte Bronte vekengés lehetett, amivel nincs semmi baj.


Viharsarok
Mindannyiunk számára egyértelmű, hogy a mocskos kis buzik homoszexuálisok az ördög teremtményei, akik az összes magánéleti problémájukat közismerten gyilkossággal promiszkuitással oldják meg. Kicsit hiányoltam, hogy az egyik főszereplő srác se erőszakolta meg Tóth Orsit, az még esetleg árnyalhatta volna a forgatókönyvet. Ja, tényleg, ez nem fér bele, hiszen mindkettő meleg. Nem ezt a filmet érdemeltem, az tuti, pedig én annyira kíváncsi voltam erre a rettentő kliséhalmazra, hogy hetente csekkoltam, hogy meg tudom-e már nézni. 5/2, és mindkét pontot az operatőr kapja.

Káin gyermekei
A Bebukottak című dokumentum film folytatása, más rendezőtől, a fiatalkorúként a '80-as években lesittelt fiúk élettörténetét meséli el. Kicsit túl szép ez, a kézikamerás előzményhez képest túl van komponálva a látvány, és könnyű felkapni a vizet, amikor a szépelgés szereplők rovására megy, de azért nagyon érdekes film ez. 5/4

Zöld kártya
Depardieu még szexi, és nem putyinista. Két kényszerből (és megjegyzem, minden logikát nélkülöző módon) egymás mellé sodródott szép ember egymásba szeret. 5/3

Pánikszoba
A betörők megpróbálják kicsalogatni a pánikszobából anyát és lányát. Szép Fincher-es látvány, de semmi különös, és a Holtodiglan sokkal jobb 5/3

Megdönteni Hajnal Tímeát
Miután sikerült magam túltenni a sokkon, hogy itt a jófiúnak eladott főszereplő tulajdonképp egy országos görény, és az ismét Royalt alakító örök tuskó Szabó Simon a jólelkű pozitív hős, erre pedig a film elfelejtett reflektálni, akkor rájöttem, hogy ez egy vígjáték, nem kell túlgondolni, és vicces is volt, szóval 5/4

Közönséges bűnözők
Bárcsak ne lenne Kevin Spacey-nek olyan tenyérbemászóan átlagpolgár feje, hogy automatikusan rá gyanakszom mindig. 5/5

Erőszakik
5/5


Időről időre
Cuki romantikus film, tűrhető mennyiségű moralizálás, 5/3

Kapcsolat
Sajnos én nem vonzódom annyira az ilyen tanulságos hollywood-i szuperprodukciókhoz, de van benne nagy misztikus kérdés meg indokolatlanul fiatal Matthew McConaughey, szóval érdemes lehet megnézni.

Riot Club
Haha. Tudomásom szerint ezt a csodás filmet nem mutatták be otthon, de sokat elmond róla, hogy a film végén Renátó bevallotta, hogy 15 percnél elvesztette a fonalat, mert nem tudta megkülönböztetni a szépfiúkat. Ez egy kamaradráma, egy kifejezetten színpadi műfaj nagyon rossz filmes adaptációja, ami érdekes is lehetett volna, ha mondjuk vannak benne színészek is, nem csak fehérneműmodellek. (Mondjuk esetleg lehetett volna agyunk is, ugyanis a metrós plakáton a Cosmopolitain méltatásával reklámozták a filmet.) 5/1

A hatalom árnyékában 
Machinációk az amerikai elnök kampánystábjában. Ryan Gosling jó volt, én meg végig izgultam, hogy mi lesz. 5/4

Holtodiglan
5/5

Fargo
5/5

Kódjátszma
Tipikus amerikai tudósfilm, láttál már belőle ötöt akkor is, ha ebben az évezredben nem voltál még moziban. Gyakorlatilag erre a forgatókönyvre kapott Oscart Ben Affleck és Matt Damon 1997-ben, így ez mára nem több, mint mértani pontossággal adagolt unalom. Amikor pedig nem tökéletesen kiszámítható a történet, akkor rémes meglepetések érik a nézőt: az egyik idősík pl. csak azért létezik, hogy még a Turing-teszt poénját is el tudják cseszni a nagy moralizálásban. 5/2, egy pont a nagy Turingnek, egy meg a kicsinek.

Suszter, szabó, baka, kém
Hát én az ilyen ráérős, ravasz kémfilmeket szeretem. Minden hibája ellenére (mért kell pl. költőien fényelt nagymonológban elmagyarázni a főgonosz jellemét a néző számára) én oda vagyok ezért a filmért, a színészekért, a szimbolikus apróságokért, azért a homályos konyháért, ahonnan elküldi a szerelmét az egyik ügynök, meg úgy az egészért. Ja, nem mellesleg az egyik mellékszerepet régi barátném, Matild játssza. 5/5




Prisoners
5/5

A Hobbit 3
Kedves kis CGI-lények gyepálják egymást, miközben a Tolkien-univerzumban nem is létező gejl szereplők szerelmeskednek kardozás közben. Mint Gyűrűk ura előzmény: 5/0, mint valami random fantasy, Vasember 25 vagy ilyesmi: mondjuk 5/3

Éhezők viadala 3/1
Ezeknek az angolszász fiatal felnőtt (ún. young adult, gondolom így mondják ezt magyarul) könyveknek szerintem nagyon jól áll a filmvászon, mert hatékonyan kigyomlálja belőlük a legidegesítőbb gyengeséget: a teljességgel funkciójukat vesztett belső monológokat. Értem én, hogy az Alkonyat meg az Éhezők viadala nem A kamasz vagy a Zabhegyező (ezekben a monológ működik), nem is kell annak lenniük, de ha a sorozatosan, különös kegyetlenséggel elkövetett belső beszéd nem képes világot teremteni, a főhőssel interakcióban lévő szereplők jelleméhez hozzáadni, csinálni bármit, az sokat ront a könyvön. Én maradok a filmeknél, 5/4

Az utolsó jelentés (Breach)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése