2014. október 20., hétfő

A kínai orvos és a magyar páciens véletlen találkozása a műtőasztalon

(Valójában nem a műtőasztalon, hálaazég, csak megfelelően költői címet akartam adni .p) Szóval a sírásra görbülő szám velem született kielégíthetetlen kíváncsiság arra ösztönzött, hogy megismerkedjek a francia egészségüggyel  is közelebbről. Felfáztam ugyanis, mindenkinek szívből ajánlom, aki úgy érzi, hogy nincsenek elég szabatos fogalmai az alhasi fájdalom különböző árnyalatairól. Igyekszem vicces lenni, de amúgy nagyon nem vagyok vidám, mert emiatt nem tudtam ott lenni a galériánk kiállításának megnyitóján.
Mint megtudtam, van itt is háziorvos, médecin général(iste), gondoltam tökéletesen megfelel nekem a főbérlőé, de ő sajnos nem vállalt, mert teli volt, úgyhogy Pierre exorvosát választottam, akivel azért szakított, mert nem vette észre az orrpolipját időben, ellenben bejelentkezés nélkül is fogad. Nekem nem volt szükségem diagnosztikai csúcsteljesítményekre, úgyhogy eltéptem hozzá, hamar, 5-6 érdeklődő telefonhívás után leküzdöttük azt az alapvető problémát, hogy emberünk érthető módon még sose látott külföldit és EU-s egészségbiztosítási kártyát. Miután lebetűztem a nevem párszor - mádmázel Gükszá Mágdá, a Magdolnáról már lemondtam - és ő előásott a rendelő alapterületének felén festőien végignyúló szeméthalom aljáról néhány receptet és számlát, már egészen megkedveltük egymást, ő be is regisztrált a rendszerébe, pedig mondtam, hogy nem emigráltam, haza fogok menni. Mondhatni rájöttem, hogy mért is járnak hozzá olyan kevesen, hogy időpont nélkül is fogad, és csak az alapdíjat kéri el.

De minden jó, ha a vége jó, már jól vagyok, és ezt a bejegyzést amúgy a blog történetének leginformatívabbja fogja követni, Miként hajtsuk be az OEP-től franciaországi gyógykezelésünk költségeit? címmel, hogy legyen itt valami hasznos tartalom is. Előre látom, hogy óriási móka lesz, szegény anyámmal koprodukcióban. Szerencse persze, hogy a kísérletet  ~30 euróval fogjuk eljátszani, főként a kíváncsiság kedvéért, nem pedig egy 2 000 eurós kórházi számlával, de ez persze  a kaland-faktort nem csökkenti.

Magdus, amint épp indul elvenni, ami jár


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése