Ja, és a cím: a kirakatnézegetés / window shopping franciául faire du leche-vitrine, kirakatnyalogatás.
(* Én is furcsállom, hogy ezt így kell írni, de az MTA ezt mondta.)
A Diadalív is ott van a képmező szélén, győri csatástól, Rude-domborművestől, névtelen katonástól, de kit érdekel, ha a Guerlainbe is be lehet menni egy kis rekreációs szagolgatásra.
Aki nem a velib nevű városi bringával, az elektromos rollerrel szántja a kockakövet. Ez itt a Concorde tér.
Ha esetleg a Jézuskám a nemzet gázszerelőjének büdzséjével rendelkezne, akkor azt a barna oxfordot szeretném onnan középről.
A Palais-Royal a történészek szerint arról híres, hogy Richelieu visszafogott kis rezidenciája volt kardiálisi palota néven, szolid a luxus, kevés a kényelem, halála után a király megörökölte, azóta királyi palota. A művészettörténészek főleg utálják Daniel Buren csíkos kis (és nagy) kortárs oszlopait. Mi viszont azért jövünk ide, mert a Galerie Valois-ban, a harmadik udvarban található a Serge Lutens nevű parfümmárka saját boltja, ahol az összes illatuk kapható. Itt temessék el a szaglóhámom.
Jó, a kert is szép.
Mondom.
A pad viszont sajnos fém és hideg, mint a kétéves Luca Terézia a bölcsődében.
Mindenki mindent fotóz, a jelek szerint a III. Sándor híd aranyozott szobrai minősülnek az haute couture helyszínnek, mert ott egy rózsaszín overallos, 195 centis szőke istennőt fotóztak-fényeltek-fésültek vagy tizen. Itt csak egy férfi kattintgat, a másik nézi.
Cuki táska, amit a jelek szerint Christian Astuguevielle tervezett a Rochas divatháznak. aki amúgy mindenféle primitív szobrokat idéző bútorokat tervez. Meg ékszereket. Meg úgy mindent.
A nyavalygást viszont így kell írni! :)
VálaszTörlésJó olvasni ezeket, Magdus :)
Lyélyzus, valóban, bár értelmetlen ez, mint az élet. Szkálypollyunk majd Mát :)
VálaszTörlés