(Ez nem az a Poliakoff, amiről szó van.) |
Na de vissza a lényeghez, ha gazdag műgyűjtő vagy, akkor a galeristák megszervezik neked pl. a Biennale des Antiquaires-t, ahol egy helyen láthatsz nagyon sok műtárgyat, elbeszélgethetsz rég látott, gazdag barátaiddal a műtárgypiaci eseményekről meg egyéb hobbijaidról, mutogathatod a brutális ruhatárad és ékszereid, a kelet-európai gyakornoklányok pedig bámulhatnak tágra nyitott szemmel a világra, miközben elképedve szaglásszák a teret belengő, kifejezetten az eseményre készült térillatosító parfümkompozíciót, szóval ez összességében nagyon hasznos esemény, a galéria pedig volt olyan rendes, hogy engem is elvitt.
A Biennale egész nap nyitva van, vannak viszont ún. nocturne-ök, amikor éjfélig lehet nézelődni. Az én feladatom szép ruhában és tűsarkúban mosolyogni, és válaszolni az érdeklődők kérdéseire, amelyek leginkább az árakat firtatják, ezek ugyanis nincsenek kiírva, a beszélő árcédula én vagyok. A látogatóknak különböző típusai vannak, én mindenkit szeretek alapvetően, mivel akkora öröm tölt el, ha problémamentesen sikerül megértenem és helyesen megválaszolnom a kérdést, hogy a rajtam úrrá lett eufóriának köszönhetően még akkor sem sértődöm meg, ha nyilvánvalóan szívatnak. A főbb típusok a következők:
A kedves profi: mindent tud. Azért kérdez egy könnyűt, megköszöni a választ, hogy érezzem, hogy nem hiába állok itt, majd elmeséli, hogy a standunkon lévő négy szék az indiai gyarmati adminisztráció megrendelésére készült, a Sotheby's-nél pedig két évvel ezelőtt ment el a mi árunknál 10%-kal többért 4 db. A szék hátoldalán lévő számkód értelmezéséről részletes előadást tart, amikor nem bólogatok elég gyorsan, akkor angolra vált, valami nagyon fancy-nek tűnő brit akcentusra. Ők a kedvenceim.
A gonosz profi: mindent tud. Azért kérdez egy nehezet ("Hölgyem, pontosan hány éves volt Marie Vassilieff, amikor ezt a képet festette? És melyik kerületben lakott?"), amikor bevallom, hogy nem tudom a pontos választ, csak becsléseim vannak, méltatlankodik, hogy miért alkalmaznak a galériák hiányos műveltségű asszisztenseket. Vet még egy megvető pillantást a cipőmre, a továbbiakban tüntetően átnéz rajtam.
Bacon: Önarckép tanulmány, Galerie Dominique Levy |
A gazdag gyűjtő és a gyűjteménye jeles darabja, a bombázó feleség talpig haute couture-ben. Csak a férfi miatt vannak a standon, mivel a feleség alapvetően a haute joaillerie gyűjtőnéven emlegetett többmillió eurós ékszercsodák standjaira akar menni. A férfi megkérdez vagy 5 árat, a nő csak ritkán beszél hozzám, de akkor megfogadom, hogy soha nem fogok botoxot használni. NE használjatok botoxot, mert előbb-utóbb úgy fog kinézni az arcotok, mint a Biennálé egyik fő attrakciójának feljebb jobbra.
Majd feltöltök még képeket a művekről, amiktől leesett az állam. Voltam egy párhuzamos rendezvényen is, a fiatal galériások biennáléján, amit most rendeztek meg először azok a galeristák, akik még nem elég nagy halak a biennáléhoz, azoknak a gyűjtőknek, akik nem elég nagy halak az ilyen Bacon képekhez, nagyon szimpatikus volt, arról is lesz még kép.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése